keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Perhe





"Meidän vauva tykkää juosta.
Ja meidän pojat tykkää mennä päikkärille ja koululle.
Ja meidän äiti leipoo yleensä. Ja äiti, iskä käy joka päivä töissä.
Voinks mä kertoa itsestänikin? Nooa käy kerhossa.
Äiti on kiva, kun se nukuttaa Vellan. Vella tykkää leikkiä kännykällä. Vella tykkää leikkiä samaan aikaan kännykällä kun se juoksee.
Mä tykkään imuroida.
Miio käy joka päivä eskarissa. Magnus käy koulussa joskus. Nooalla on kivaa kerhossa, kun saa leikkiä.
Onko äitistä kivaa, kun Nooa teki kerhossa leppäkertun?
Pojat tykkää kiipeillä raksalla. Nooa tykkää heitellä lentokonetta. Miio tekee joskus lentokoneita.
Vella tykkää hakata. Vella hassusti vilkuttaa. Vella joskus ärsyttää.
Iskä tekee raksalla töitä, mutta Nooa tykkää leikkiä raksalla.
Vellalla on kasvanut tosi paljon hiuksia. Mutta älä kirjoita sitä.
Miio osaa uida ja se tykkää uida.
Mulla on enää yksi: vaikka lapset on yleensä pihalla. Nooa tykkää olla pihalla. Sun pitää kirjoittaa kaikki mitä mä oon sanonut."


Kertoi meidän Nooa 4v perheestään. Ja minä kirjoitin kaiken mitä hän sanoi. :)

7 kommenttia:

EiNi kirjoitti...

<3

S kirjoitti...

Ihana!

Sadutus on ihan loistavaa puuhaa joko aiheen kanssa tai ilman. Jos haluat mennä vielä pidemmälle, ni lue nuo kirjoitukset Nooalle ennen julkaisua ja anna jätkän tehdä vaadittavat muutokset. :)

Eve kirjoitti...

Niin on. Me sadutetaan paljonkin. Ja sit niitä pitää lukea aina uudestaan ja uudestaan, tykkäävät kuunnella omia tarinoitaan. :) tänään halusi kertoa omat juttunsa perheestä, kerhosta ja ekasta yökyläilystä. Kirjoitettiin ne vauvakirjan väliin talteen.

suvi kirjoitti...

ihanaa puhetta pikku-mieheltä <3

sinisuu kirjoitti...

:D ihana!

Anonyymi kirjoitti...

Haluun kyllä kuulla mitä sanottavaa sillä oli siitä yökyläilystä ;)

Lode

Eve kirjoitti...

Lode, et ehkä halua ;) no ei vaan...ei siitä tullut kovin pitkä juttu. Voin näyttää joskus.