keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Kun olin 21-vuotias



Aniiri antoi minulle iäksi 21-vuotias ja tällainen minä olin:

Asuin: Muutin juuri syntymäpäivieni aikoihin Helsingistä Espooseen, Malminkartanosta Leppävaaraan. Leppävaaran kodin osoite oli ihana, Huvilinnanmäki. Sen sanominen saa minut vieläkin hyvälle tuulelle! Meillä oli siellä valoisa, uusi kerrostaloasunto, vuokralla.

Olin: Olin ollut naimisissa 7 kuukautta ja tietysti todella onnellinen! Olin vaimo. Silti vielä niin nuori ja kaikessa mukana ja menossa! Meidän koti oli aina viikonloppuiltaisin täynnä ystäviä. Aamut tiskailtiin edellisen illan astiavuorta, astianpesukonetta ei ollut. Olin myös pikkuisen surullinen, ensimmäinen raskauteni oli juuri päättynyt keskenmenoon raskausviikolla 13.


Ajoin: punaisella volkkari Pololla.

Pelkäsin: Taisin olla aika peloton ja huoleton, vastuu ei vielä painanut ja mikään suurempi pelko ei ole jäänyt mieleen.

Työskentelin: S-Marketissa Helsingissä, kassalla ja kassavastaavana.

Halusin olla: opiskelija ja sainkin pian tietää saaneeni opiskelupaikan Helsingin yliopiston kotitalous- ja käsityötieteiden laitokselta. Halusin myös olla äiti ja saimmekin vielä esikoisemme juuri ennen kuin täytin 22 vuotta.

Nyt olen: 29,5-vuotias

Olen: neljän lapsen äiti, vaimo sille samalle miehelle edelleen, nainen, nuori nainen.

Ajan: Chrysler Voyagerilla, siirryimme tila-autoaikaan viime kesänä, kun neljäs lapsemme syntyi.

Pelkään: Minulla on suuri menettämisen pelko, lähinnä se konkretisoituu omiin lapsiin ja niiden menettämisen pelkäämiseen. Pelkään myös sairauksia ja lasten hengitysongelmia.

Työskentelen: viikon päästä jatkan taas ilta- ja viikonlopputyötäni vaatekaupan myyjänä. Pidän siitä. Mukavaa vastapainoa työlleni kotona, jonka lasken päätyökseni ja ehdottomasti tärkeimmäksi työkseni maailmassa!

Haluan: olla lähellä lapsiani ja antaa heille kiireettömän ja stressittömän lapsuuden, rakastaa miestäni aina vaan, antaa ja saada aikaa ystävilleni/ystäviltäni ja lapsuudenperheelleni/perheeltäni. Isääni lainaten "parvessa on helpompi lentää".


-Jos haluat jatkaa samaa blogissasi, kerro siitä minulle ja minä annan sinulle iän, josta kertoa!-





8 kommenttia:

Sini kirjoitti...

tämä on hauska, voisin jatkaa tätä blogissani :)

Eve kirjoitti...

sinille iäksi 18v :)

Emmi kirjoitti...

Minäkin voisin testata! :) Ikää on sitten tällä hetkellä vasta 21.. :)

Eve kirjoitti...

emmille iäksi 16 :)

Satu kirjoitti...

o/

Eve kirjoitti...

satu, kerropa 20-vuotiaasta itsestäsi.

Unknown kirjoitti...

Moikka! Etsin googlesta tietoa samannimisestä kirjasta ja bongasinkin tämän sun blogin. Vaikuttaa niin kivalta että pakko alkaa seuraamaan :)

Minäkin voisin testata tätä!

Eve kirjoitti...

Outi, tervetuloa lukemaan :) <3